instagram

اخبار روز و دانستنی های مهم

instagram

اخبار روز و دانستنی های مهم

instagram

با ارائه نظرات و پیشنهادات ما را یاری کنید
پست اول می تواند برای شما مفید باشد
مرکز تایپ و ترجمه http://kasb-kar.ir

کلمات کلیدی

۴۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

مطالعات انجام شده برای تولید شاخص تولید صنعتی که از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی صورت گرفته نشان از رشد منفی تولید صنعتی در شرکت های صنعتی عضو بورس اوراق بهادار تهران طی بهار سال جاری دارد.

این مطالعات، رشد منفی 19.3 درصدی (19.3-) شاخص تولید صنعتی شرکتهای بورسی را در فصل بهار سال جاری نشان می دهد. رشد این شاخص در مقایسه با فصل زمستان 1393 نیز منفی یک (1-)درصد بوده است. رشد سالانه منتهی به فصل اول سال جاری در این بخش منفی 5 درصد (5-) برآورد شده است. این برخلاف روند تولید صنعتی در سال 93 است که رشد مثبت را نشان می داد.

بر اساس این گزارش، شرکت های صنعتی عضو بورس 39 درصد از ارزش تولید صنعتی کشور را تولید می کنند و طبق بررسی های انجام شده بر روی شاخص های صنعتی در سال های 86 تا 93، تغییرات تولید صنعتی کشور توسط شاخص تولید صنعتی شرکت های بورسی به خوبی توضیح داده می شود.

بر این اساس رشد تولید صنعتی بدون در نظر گرفتن صنعت  فرآورده های نفتی در بهار سال جاری نسبت به فصل مشابه سال گذشته منفی 7.6 درصد (7.6-) و نسبت به فصل قبل 5.9 درصد بوده است. رشد سالانه منتهی به بهار سال جاری در تولید صنعتی بدون صنعت فراورده های نفتی 4 درصد برآورد دشه است.

  • ۰
  • ۰

گوگل، بزرگترین موتور سرچ دنیا لوگوی خود را به دلیل افزایش تعداد کاربرانی که از تلفن های همراه استفاده می کنند، تغییر داد.

لوگوی موتور سرچ گوگل در حالی تغییر کرده که طراحی جدید تفاوت چندانی با لوگوی گذشته ندارد. در این تغییر طراحی هنوز رنگ های آبی، زرد، قرمز و سبز که جزو رنگ های اصلی لوگوی گوگل هستند، دیده می شوند اما کیفیت و همینطور سبک نوشتاری آن تغییر کرده است. لوگوی گوگل در سال های اخیر بدین شکل دیده شده بود:

گوگل علت این تغییر را در استفاده روز افزون کاربران از اسمارت فون ها عنوان کرده است. زیرا کاربران بیش از هر زمان دیگری از اسمارت فون های خود و نه رایانه ها به جستجو در گوگل می پردازند. این تغییر در حالی است که گوگل در روزهای گذشته اعلام کرده بود، بسیاری از بخش های خود را تحت مدیریت یک شرکت مادر به نام «آلفابت» درخواهد آورد.

لری پیج ، بنیانگذار گوگل قرار است از این پس در قامت مدیر عامل آلفابت و سرگئی برین دیگر بنیانگذار گوگل به عنوان رئیس این کمپانی تازه تاسیس ایفای نقش کنند.

مقامات گوگل معتقدند، این لوگو و نسخه های جدید گوگل برای اسمارت فون ها بسیار کارآمدتر و سهل تر از نسخه های قبلی هستند. از دیگر تغییراتی که اعمال خواهد شد می توان به چهار نقطه مدور به رنگ های آبی، قرمز، زرد و سبز و همینطور یک حرف بزرگ و رنگی G برای نمایش صفحه جستجو اشاره کرد.

گوگل در وبلاگ رسمی خود جزئیات بیشتری از علل تغییر لوگوی گوگل را آورده است. این تغییر در حالی است که آخرین تغییر لوگوی گوگل در سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی انجام شده بود. در سال های اخیر، از حروف سریف در لوگوی گوگل استفاده می شد اما اکنون حروف سبک جدیدی را به خود گرفته اند و تا حدودی شبیه به حروف چاپی شده اند.

  • کسب کار
  • ۰
  • ۰

۵۳ سال پیش در شامگاه یک روز نسبتا گرم تابستانی در حالی اهالی بوئین زهرا خسته از یک روز کاری جمع آوری محصولات کشاورزی در خانه های محقر، سست و خشت گلی خود آرمیده بودند به ناگاه زمین غرید و لرزید و در مدتی کوتاه سقف ها بر سر ساکنانشان آوار شدند. اوج همنوع دوستی مردم ایران و کشورهای دیگری که در این زلزله دیده شد. از جمله جهان پهلوان تختی. اما در همان ایام، ملکه هلند هم به ایران آمد و سراغ زلزله زده های بوئین زهرا رفت.

  • کسب کار
  • ۰
  • ۰

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: اگر می خواهید قیمت خودرو کاهش یابد، باید قیمت دلار را کم کنید در این صورت قیمت خودرو به قیمت چند سال گذشته خود یعنی ۶ تا ۷ میلیون تومان برخواهد گشت.

محمدرضا نجفی منش گفت: همه دوست دارند خودروها قیمت مناسب داشته باشند، اما باتوجه به روند افزایشی قیمت دلار در سالهای اخیر،‌باید بگوییم در این سال ها قیمت خودرو افزایشی نداشته است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اگر نگاهی به افزایش قیمت دیگر کالاها بیندازیم پی خواهیم برد که قیمت خودرو در مقایسه با آنهاکمترین میزان افزایش قیمت را داشته است.

وی گفت: اگر می خواهید قیمت خودرو کاهش یابد، باید قیمت دلار را کم کنید در این صورت قیمت خودرو به قیمت چند سال گذشته خود یعنی 6 تا 7 میلیون تومان برخواهد گشت.

  • ۰
  • ۰

وقتی یک بیزینس کوچک را مانند مغازه، شرکت خصوصی، رستوران و... اداره می کنید کارمندان و پروژه های زیادی جلوی راه تان قرار می گیرد که باید برای آن ها وقت بگذارید و به آنها توجه کنید.

وقتی یک بیزینس کوچک را مانند مغازه، شرکت خصوصی، رستوران و... اداره می کنید کارمندان و پروژه های زیادی جلوی راه تان قرار می گیرد که باید برای آن ها وقت بگذارید و به آنها توجه کنید. سخت است که بتوانید اولویت بندی کنید و خود را به یک کار متمرکز کنید و بر این اساس به آسانی می توانید دستپاچه شوید و از راه اصلی خود منحرف شوید.

اما فعالیت های شخصی شما می تواند در مصمم شدن کارتان کمک کند. پس مهم این است که شما در کار خود محکم  و برای دیگران موثر باشید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بیزینس اینسایدر برای کمک به موفق شدن تجارت این افراد در فضای مجازی و وبسایت های مختلف چند موارد کلیدی را پیدا کرده  و آن را به اشتراک گذاشته است. این انتخاب ها در ادامه آمده است:

  • ۰
  • ۰

احمدرضا عابدزاده به اندازه نامی که دارد، هیچگاه در فوتبال ایران به مال و منال نرسید. او تا همین چند سال قبل حتی نتوانسته بود برای خودش یک خانه بخرد و همیشه می گفت از تمام همبازیانش عقب افتاد. احمدرضا یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است و هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد. او معتقد است با وجود محبوبت و مقبولیتی که در جامعه دارد، از خیلی از همبازی های سابقش عقب تر است. عابدزاده تازه چند سالی است خانه خریده و توانسته به وضعیت مالی اش سر و سامان دهد. بعضی از نزدیکان احمدرضا می گوید اصلا به خاطر اتفاقات مالی بود که او سال 80 کارش به بیمارستان کشید و یک بار دیگر به زندگی بازگشت. در آن سال او ورشکسته شد و تمام دار و ندارش را از دست داد و مجبور شد تازه پس از سرپا شدن دوباره زندگی اش را از نو بسازد. این تجربه به اضافه تجربه ای که او در استقلال داشت، از احمدرضا فردی ساخت که همواره به مسایل مالی اهمیت دهد. او در استقلال مصدوم شد و آن زمان پول عملش 2 میلیون تومان می شد. کاظم اولیایی مدیرعامل وقت استقلال به عابدزاده گفت از این پول ها ندارند برای پای مصدوم او هزینه کنند. احمدرضا در آن ماهها که اتفاقا ماههای اولی زندگی مشترکش بود، به شدت در مضیقه مالی بود و همان زمان با خود عهد کرد که مسایل مالی برایش دراولویت باشد. او در سال های حضور در سپاهان و پرسپولیس اندوخته هایی داشت که در سال 80 در اتفاقی تلخ آنها را از دست داد.

  • ۰
  • ۰

شهردار آنتالیا، تهران را شهری بسیار زیبا عنوان کرد و گفت: چهار سال قبل به تهران سفر کرده‌ام و حالا باور نمی‌کنم که تهران به این حد دچار تغییر و تحول شده است، اگر نمی‌دانستم که در شهر تهران قرار دارم، تصور می‌کردم که در کانادا یا آمریکا هستم‌.

ابراهیم راوریم در حاشیه بازدید از خطوط حمل و نقل پایتخت با بیان اینکه با بیان اینکه مسئولان شهری تهران برای این شهر برنامه‌ریزی خوبی داشتند به گونه‌ای که از سال 2011 تاکنون تغییرات شگرفی در حوزه ساخت و سازهای زیربنایی به مانند پل‌ها و توسعه فضای سبز صورت گرفته اظهار کرد: تهران شهر بسیار زیبایی است که باید برای جذب گردشگر تلاش بیشتری صورت گیرد.
شهردار آنتالیا با بیان اینکه برای پیشرفت شهرش 30 سال برنامه‌ریزی شده است، اذعان کرد: در حال حاضر آنتالیا از لحاظ جذب توریست در خاورمیانه دارای رتبه‌ اول است اما دقت داشته باشید 30 سال برنامه‌ریزی برای آن انجام شده و جذب توریست تنها هتل‌سازی نیست.
  • ۰
  • ۰

علی طباطبایی که شب گذشته خبر درگذشت او نخست در شبکه‌های اجتماعی و سپس در خبرگزاری‌ها منتشر شد، با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.

 تکذیب این خبر خیلی از علاقمندان سینما و مردم را در شک فرو برد ولی امروز درگذشت این بازیگر جوان سینما بر اثر ایست قلبی تایید شده است. 

مراسم خاکسپاری سیدعلی طباطبایی به احتمال زیاد روز سه شنبه برگزار خواهد شد. 

سید علی طباطبایی فرزند سید کمال طباطبایی تهیه کننده سینما و تلویزیون متولد 1362 در تهران بود که با فیلم «سالاد فصل» فریدون جیرانی وارد سینما شد و طی بیش از 10 سال فعالیتش در این عرصه در فیلم‌ها و سریال‌هایی چون «ساعت ۲۵»، «آماده باش»، «اسب سفید پادشاه»، «باجناق‌ها»، «آشپز باشی»، «ترانه مادری»، «قلب یخی» و «بچه‌های نسبتا بد» به ایفای نقش پرداخت.

  • کسب کار
  • ۰
  • ۰

عادل فردوسی پور با گذشت چند روز از برنامه 90 ویژه حضور تیم ستارگان در تهران می گوید بهتر بود یک سئوال را از میشل سالگادو نمی پرسید.

 عادل فردوسی پور برای برنامه پنجشنبه شب گذشته خود برنامه ریزی ویژه ای داشت ، کلی متن و کلی کلیپ خوب تا بتواند شبی نوستالژیک را برای مردم بسازد و تب بازی های جام ستاره ها را بالا ببرد. او که ذوق زده از حضور روبرتو کارلوس و میشل سالگادو در استودیو برنامه اش بود ، تلاش زیادی کرد تا بتواند دو مهمان خسته اش را بیشتر در استودیو نگه دارد اما اتفاقی افتاد که سالگادو با دلخوری از این برنامه رفت. پخش تصویری که سالگادو پای یکی از بازیکنان سلتاویگو را شکسته بود ، دلخوری این ستاره اسپانیایی را به همراه داشت و مدام او تکرارش کرد ، حتی تا لحظه ترک تهران. این دلخوری باعث شد تا کامنت های بسیاری علیه این مجری محبوب در فضای مجازی وجود داشته باشد و بازتاب ها به برنامه او خیلی منفی باشد. عادل اما می گوید:«درباره اصرارم برای ماندن مهمانان در استودیو تنها یک تلاش بود برای پرسیدن سئوال هایی که خود علاقمندان فوتبال برای مان فرستاده بودند اما حالا که فکر می کنم ، شاید بهتر بود آن ویدئو را پخش نمی کردم. البته من با او حرف زدم و از آن اتفاق دلخور نبود.»

  • کسب کار
  • ۰
  • ۰

سعید اکبری-خبرگزاری خبرآنلاین؛دیدن فابیو کاناوارو، یکی از خوش تیپ ترین و بهترین مدافع های سابق فوتبال دنیا روی چمن ورزشگاه آزادی، باور کردنی نبود. او که در سال 2006 با ایتالیا قهرمان دنیا شد و همان سال عنوان بهترین بازیکن سال جهان را مال خود کرد. او جزو معدود مدافعان تاریخ دنیا بود که چنین افتخاری به دست آورد. کاناوارو در ایران طرفداران زیادی دارد و مقابل هتل ستاره ها، خیلی ها برای استقبال از او آمده بودند. این بازیکن که در زمان حضور در تهران برای مصاحبه سختگیری زیاد داشت، سرانجام با کمک دوست خوبمان ناتان قبادی به سوالات ماجواب داد. هر چند این مصاحبه کوتاه بود اما نکته های مثبتی در خود داشت. اینکه فابیو از ایرانی ها تعریف کرد و گفت دوست دارد دوباره به کشورمان برگردد.

 آقای کاناوارو مرسی از اینکه به ما وقت دادید. از سفر به ایران شروع کنیم. 24 ساعت اینجا بودید. برایتان چطور بود؟ 

سفر بسیار خوبی داشتم و تنها مشکلی که داشتم خستگی زیاد بود. البته بیشتر بازیکنان این مشکل را داشتند. ما از فاصله دوری به ایران آمدیم و زمان استراحت مان بسیار کم بود. بعد از بازی هم استراحتی نداشتیم به همین دلیل خیلی خسته شدیم.